مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت ارشاد در بازدید از غرفه جام جم در نمایشگاه رسانه‌های ایران مطرح کرد

مشکلات مالی دلیل غیبت برخی رسانه‌ها در نمایشگاه 

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت ارشاد درباره علت حضور نیافتن برخی رسانه‌ها در نمایشگاه رسانه‌های ایران گفت: به نظر می‌رسد مشکلات مالی دلیل حضور نیافتن برخی رسانه‌ها باشد و من با رسانه‌ای مواجه نشده‌ام که به دلیل مسائل سیاسی و صنفی در نمایشگاه شرکت نکرده باشد.
کد خبر: ۱۴۴۵۹۴۶

به گزارش جام جم آنلاین، ایمان شمسایی ظهر امروز از غرفه روزنامه جام جم بازدید کرد و در پاسخ به این پرسش که استقبال از جشنواره را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ گفت: نمایشگاه پس از وقفه شش ساله فعالیت خود را آغاز کرده و خدا را شکر استقبال از نمایشگاه تاکنون خوب بوده است. 

وی درباره گلایه برخی رسانه‌ها در خصوص دیر اعلام شدن زمان برگزاری نمایشگاه نیز توضیح داد: به نظر می‌رسد، مشکلی در این خصوص وجود ندارد، زیرا دوستانی که از قبل در این نمایشگاه حضور داشته‌اند نیز چنین نظری دارند. 

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت ارشاد ادامه داد: درباره زمان تحویل غرفه‌ها نیز باید گفت، چون در نیمه دوم سال نماز جمعه در مصلی تهران برگزار می‌شود تا روز جمعه بعد از برگزاری نماز امکان حضور نبود و به همین دلیل عصر روز جمعه غرفه‌ها در اختیار افراد قرار گرفت.

‌شمسایی درباره حاضر نشدن و غیبت برخی رسانه‌ها در نمایشگاه رسانه‌های ایران نیز گفت: به نظر می‌رسد، دلیل حضور نیافتن تعدادی از رسانه‌ها بحث مالی باشد، برای نمونه هزینه‌های رسانه‌های چاپی در بحث قیمت کاغذ و چاپ افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه در ایام آخر سال قرار داریم و رسانه‌ها نیز هزینه‌های خاص خود را دارند، عنوان کرد: من با رسانه‌ای مواجه نشده ام که به دلیل مسائل سیاسی و صنفی شرکت نکرده باشد.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت ارشاد درباره تلاش برای بهبود امنیت شغلی خبرنگاران نیز توضیح داد: برای این مهم ابتدا باید بررسی شود که چند نفر عضو خانواده خبرنگاران هستند و به شکل حرفه‌ای در صنف روزنامه نگاران مشغول به کار هستند تا بتوان برای آن‌ها بدرستی برنامه ریزی کرد.

وی ادامه داد: این درحالی است که روزنامه‌نگاری کاری ذوقی نیز به حساب می‌آید و به همین دلیل نمی‌توان مانع فعالیت افرادی شد که به شکل پاره وقت در این حرفه مشغول به کار هستند. 

شمسایی یادآور شد: با این حال برای رسیدگی به مسائل روزنامه نگاران باید آمار روزنامه نگاران حرفه‌ای احصا شود. برای ساماندهی این مسائل بحث لایحه کار حرفه‌ای روزنامه نگاری نیز در وزارت ارشاد دنبال می‌شود.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت ارشاد بیان کرد: البته لازم به یادآوری است که قصد نداریم فعالیت خبرنگاران را محدود کنیم، اما برای برنامه ریزی بهتر در این حوزه نیاز است که آمار روزنامه‌نگاران حرفه‌ای احصا شود.

پاسخ مدیر کل مطبوعات داخلی وزارت ارشاد به برخی حواشی ایجاد شده در مورد حضور برخی صاحبان اکانت های توییتری در نمایشگاه رسانه های ایران 

تعداد بازدید : 6

 

چرا برخی رسانه ها در نمایشگاه رسانه های ایران شرکت نکردند؟

تعداد بازدید : 4
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها